Monday, November 3, 2008

Bubur Ooooh Bubur

Hi Bloggers,
Sebenarnya since last nite badan aku rasa macam semacam je...maybe because i was too tired la kot kan. Tekak pun rase tak best. Nak makan nasi pun tak lalu. Kaedah nya, aku ne kalau nak demam mulalah jadik mengada2. Haha...teringin nak makan tu...teringin nak makan ini...senang cakap aku ne kalau nak demam, syndrome mengidam macam org mengandung pun melanda diri aku ne. Kekeke.
Today, i dont really feel like eating rice. So aku mula la mengidam nak makan benda yang simple yet nice, which is bubur. Erghhh sedap nye ;)
Kawan2, aku teringin sangat2 nak makan bubur kat belakang Menara Dion, Jln Sultan Ismail. Bukan ape, bubur kat situ sedap gile+murah. So bila makan pun, perut kenyang...hati senang. Haha...
By the way, thanx to Chooi & Co staffs for introducing that stall which sells the porridge to me. Sedap woo...Fyi, dulu aku buat intership kat Chooi & Co for 3weeks.
So dari situ la aku tau yang kat belakang bangunan tu ader stall yang jual bubur. Sedap plak 2. Hurm yg special nya pasal bubur ne, kita bole pilih lauk ape yang kita nak untuk kita makan dgn bubur kita. Bubur kosong dijual dgn harga Rm2.00. Lauk dia pun murah je...Selalu nya aku akan letak ikan masin+kacang cket+sayur jeruk...tak pun telur ikan masin. How exotic...haha. Tapi sedap....sedap sgt....
Kalau korang nak tau, harga dia mmg murah...ye la, kat tgh2 KL, susah nak carik makanan yang sedap and murah. Harga bubur tu just around RM3.50++. Murah kan? So kene la dgn budget aku...student kan. Haha...
Regards,
HHB
Bubur-aku-Sedap

2 comments:

SURAYA ANUAR said...

Try bubur kat Suzy's Corner Ampang. Chinese Porridge dia sedap!

F-I-Q-O said...

I will ;)
will ask my bubu to bring me there